lördag 11 juli 2009

Skumma priser

Skrev i mitt förra inlägg att jag skulle ringa en kontakt på en resebyrå....

Mycket riktigt gjorde jag så, och fick då fram priset 6000kr med Iceland Air t/r via Reykavik. Då gick han +/- noll på priset - dvs inte en enda krona i påslag. Om jag skulle betala med kort (kredit, ej betalkort) var han även tvungen att lägga på några hundralappar (!) för att inte gå back på transaktionen.

Efter vårt samtal kollade jag runt lite igen och hittade exakt samma flyg på www.easyt.se för endast 5900kr. Okej, ingen stor skillnad, men då ingick kortavgiften. Hur skumt är inte det? Det kan ju inte betyda annat än att onlineresebyrån faktiskt går back på min resa? Kanske hoppas de på att jag köper till massa extra försäkringar, avbeställningsskydd och annat...men men vi får väl se hur det blir med det...

Ska lura på priset och slår kanske till imorgon!

0 kommentarer: