onsdag 15 juli 2009

Att välja hotell

Då var det enkla med flyget klart och det känns nu dags att börja fundera på hotell... då ingen av oss tidigare varit i New York känns det som att det kräver en hel del läsning innan man kan bestämma VAR man ska bo.

Börjar med att kika in Reviews på http://www.tripadvisor.se/ - troligen världens största "review"-sajt där man kan läsa om vad andra tycker om olika hotell. Visst får man ta det med en nypa salt, särskilt amerikaner har en tendens att haka upp sig på fel saker jämfört med oss skandinaver. Hur mycket bryr vi oss tillexempel om ifall personalen kallar oss för "Sir" eller inte jämfört med hur toaletten ser ut...

hmmm 420 träffar på Tripadvisor...kanske fel ände att börja i i alla fall...provar ett svenskt alternativ istället. Swansons som jag vet är stora och bra på USA borde ha nåt givet val. http://www.swansons.se/ nästa...

Har nu skummat igenom lite olika distrikt i New York och det hotell som Swansons verkar använda som "standardhotell" på sina paketresor heter "Edison" och ligger i Midtown vid Times Square. Som total NYC-newbie låter det ju iaf som ett bra läge...

Tillbaka till http://www.tripadvisor.com/ för att få lite insights om "Edison"....Japp verkar helt klart som att Edison hos Tripadvisor fått en hel del bra kommentarer. Men tillbaka till vad jag skrev ovan så finns det en hel del inlägg som drar ner betyget...dock inlägg som jag inte bryr mig så mycket om på en storstadsweekend. Tex:


  • "VERY RUDE FRONT DESK AND PHONY MOVIE CHARGES”
    Jag bryr mig faktiskt inte om hur personalen är på ett hotell som jag knappt ska sova på är. Kommer nog att befinna mig mer utanför hotellet...gällande kostnader för film så nja, samma sak där :) Jag kommer helt klart inte ligga på rummet och kolla på film när jag är i New York!

Övriga reviews är en blandning mellan "bästa läget", "good value" m.m. Tror att jag går vidare med detta hotell och kikar på http://www.expedia.com/ - de brukar har riktigt schyssta bilder och "virtuella rundturer" på hotellen. Över till Edison på expedia.com.

Japp ser helt Okej ut för ett turisthotell "mitt i smeten" så att säga! Blir till att leta priser och jämföra lite mer vid nästa sökning!

0 kommentarer: