måndag 20 juli 2009

Hotellpriser i New York

Har nu tagit vid där jag slutade sist - dvs med att leta priser på boende i New York och kanske särskilt på "Hotel Edison".

Hotellsajter finns det nog nästan fler av en flygsajter, så snacka om djungel! Jag börjar med en så "naiv" google-sökning som "hotell new york". Tjohoo, 122 miljoner träffar. Ajaj, såg däremot att träff #1 var en "Google Maps"-karta med hotell...ska nog grotta in mig i den till att börja och kika runt lite. Hej och hå vad mycket hotell det var där jag... Men jag håller mig nog till Edison som jag nu även fått lite fler tips om (tex på Resguidens forum).

Snubblade i mitt letande in på www.guidebook.se - en kul sajt om en som skriver om tips från sina resor. Hade blandannat en hel del matnyttigt från just New York.

Nej, dags att på allvar börja kika på priser...börjar med att ta ett varv på några av "de vanliga":
- www.hotels.com
- www.hotelclub.com
- www.hotelreservation.se
- www.expedia.com

Tänkte rent budgetmässigt lägga oss på runt 1500-1900kr per rum och natt...finns ju lätt ett par hundra i den prisklassen!

Har dock fastnat för Edison av nån anledning - kanske för att Swansons rekommderar dem (Swansons känns stora och stabila på USA och verkar kunna sina saker).

Tror nog att det får bli Edison...men ska nog fundera lite till...

0 kommentarer: